معاملات روز در مقابل معاملات نوسان: کدام استراتژی بهتر است؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

آیا معاملات نوسان بهتر از معاملات روز است؟آیا برای نوسان تجارت یا تجارت روزانه سودآورتر است؟آیا معاملات نوسان از معاملات روز ایمن تر است؟آیا تجارت نوسان یا معاملات روزانه برای مبتدیان بهتر است؟در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک استراتژی معاملاتی یا ترکیبی از استراتژی های معاملاتی ممکن است برای شما مفید باشد ، سؤالات بی شماری وجود دارد ، اما چند بینش مهم می تواند مسیری طولانی را طی کند.

در تجارت ، قیمت دارایی هرگز خطی نیست. مهم نیست که چقدر طولانی مدت ، تمام روندها همیشه با یک سری نوسانات و در نتیجه بازپرداخت قیمت ها سوراخ می شوند. این بازپرداختها می توانند کوتاه مدت یا بلند مدت باشند و نوسانات حاصل از آن پایه و اساس تجارت روزانه و معاملات نوسان است.

در راهنمای زیر ، ما قبل از در نظر گرفتن اینکه کدام یک از این دو استراتژی معاملاتی سودآور تر است ، برخی از عناصر اصلی تجارت روزانه و معاملات نوسان ، از جمله مزایا و اشکالات آنها را پوشش خواهیم داد.

معاملات روز چیست؟

معاملات روز شامل افتتاح و بسته شدن چندین معاملات در طول روز است که هیچ یک از آنها یک شبه باز باقی نمانده است. معامله گران روز در تلاش هستند تا حتی از کوچکترین نوسانات قیمت و نوسانات بازار استفاده کنند و از این نظر برخی شباهت ها را با معامله گران داوری به اشتراک می گذارند (اگرچه این دو متفاوت هستند). معمولاً آنها برای شناسایی ورودی ها و خروج های بهینه روی بازه های زمانی کوتاه تر تمرکز می کنند. هدف اصلی در اینجا این است که از چندین معاملات کوتاه مدت ، معمولاً با استفاده از اهرم بالاتر ، هرچه بیشتر پیپ را جمع کنید.

BTC, Bitcoin, day trading, crypto, 30 minute chart

معاملات روز بیت کوین (BTC) در یک نمودار 30 دقیقه ای ، با الگوی pennant که قبل از ادامه یک روند استراحت را نشان می دهد.(منبع: fxtradingRevolution)

در نتیجه ، معامله گران روز به تجزیه و تحلیل فنی بسیار متکی هستند. به طور معمول ، معاملات روز بسیار فشرده است. مگر اینکه استراتژی های معاملاتی روزانه با ربات های معاملاتی خودکار شوند ، ممکن است معامله گران به صفحه های خود چسبیده شوند تا به طور فعال موقعیت های خود را در زمان واقعی مدیریت کنند. آنها به ندرت اصول اقتصادی را در نظر می گیرند زیرا تأثیر واقعی آنها می تواند بیشتر طول بکشد تا قیمت دارایی باشد.

مزایا و اشکالات تجارت روزانه

معاملات روز گردش مالی بالایی دارد و می تواند برای سوء استفاده از نوسانات روزانه کوتاه مدت بازار ایده آل باشد. اما این گردش مالی سریع مزایا و معایب خود را دارد. موارد زیر برخی از جوانب مثبت و منفی معاملات روز است.

مزایای تجارت روز

  1. کاهش در معرض خطر: معامله گران روز در معرض خطرات سیستماتیک ، به ویژه موارد مرتبط با اخبار اقتصادی و ژئوپلیتیک قرار نمی گیرند و مواضع آنها یک شبه باز باقی نمی ماند.
  2. پتانسیل سود سریع: از آنجا که آنها در پایان هر روز از موقعیت های خود خارج می شوند ، معامله گران روز می توانند از حرکات قیمت کوتاه مدت استفاده کنند ، که می تواند سود سریع داشته باشد.
  3. افزایش کنترل: داشتن قدرت انتخاب زمان ورود و خروج از معاملات ، اغلب به جای اینکه آنها توسط عوامل خارجی دیکته شود ، احساس کنترل بر تصمیمات تجاری شخص می دهد.
  4. زمان واکنش سریع به رویدادهای جاری: چرخه خبری و وقایع جاری می تواند تأثیر قابل توجهی در ارزهای رمزنگاری داشته باشد و معامله گران روزانه برای استفاده از این اخبار برای سرمایه گذاری در حرکات احتمالی بازار آماده هستند.
  5. متنوع سازی: اگر علاقه مند به تنوع بخشیدن به نمونه کارها خود فراتر از رمزنگاری هستید ، می توان از معاملات روز برای تجارت طیف گسترده ای از دارایی ها (به عنوان مثال ، سهام ، معاملات آتی و غیره) استفاده کرد.

اشکالاتی از معاملات روز

  1. ریسک بالاتر: از آنجا که شامل تجارت در مدت زمان نسبتاً کوتاهی است ، معاملات روز می تواند سطح بالاتری از ریسک را تحمل کند ، زیرا قیمت ها می توانند در برابر یک معامله گر حرکت کنند و منجر به خسارات قابل توجهی شوند.
  2. تمرکز کوتاه مدت: معامله گران روز بر روی حرکات قیمت کوتاه مدت متمرکز شده اند و ممکن است روندهای بلند مدت را از دست بدهند ، و این باعث می شود برخی از آنها سودهای مداوم ایجاد کنند.
  3. وقت گیر: از آنجا که معامله گران باید به طور مداوم بر بازار و ورودی ها و خروج های معامله گر آنها نظارت کنند ، معاملات روز می تواند یک فرایند وقت گیر باشد. اگر به دنبال یک استراتژی تجارت نسبتاً بدون استرس هستید ، یا در مورد زمان خود تعهدات دیگری دارید ، باید گزینه های دیگری را کشف کنید.
  4. سود محدود: بسته به اینکه ارزهای رمزنگاری شده در آن معامله می شوند ، پتانسیل سود محدود وجود دارد ، زیرا ممکن است قیمت برخی از سکه ها در طول یک روز معاملاتی واحد به طور قابل توجهی حرکت نکند (با وجود نوسانات بدنام Crypto).
  5. هزینه های معاملاتی: هزینه ها و هزینه های انجام چندین معاملات هر روز می تواند به سرعت اضافه شود و در نتیجه باعث افزایش چشمگیر معامله گران روز می شود که به دنبال ایجاد بازده مثبت سرمایه گذاری خود هستند.

تجارت نوسان چیست؟

معاملات نوسان یک استراتژی معاملاتی است که شامل نگه داشتن موقعیت خاص برای دوره های طولانی تر (یعنی روزها یا حتی هفته ها) است. همانطور که اشاره کردیم ، قیمت دارایی هرگز در یک روند خطی توسعه نمی یابد. حتی در یک دوره صعودی یا نزولی طولانی ، روند اغلب با مواردی از بازپرداخت قیمت های کوتاه مدت سوراخ می شود. این بازپرداختهای مشاهده شده در روندهای تعیین شده ، نوسان قیمت نامیده می شوند. بازرگانان نوسان به سادگی یک بازار از قبل تأسیس شده را مشاهده می کنند ، سپس بازپرداخت قیمت را پیش بینی می کنند. و این دقیقاً جایی است که توانایی خواندن نمودارهای رمزنگاری یک مهارت کاملاً اساسی است.

swing trading, crypto chart

در اصل ، معاملات نوسان بر اساس دو استراتژی اصلی است: معاملات روند و معاملات برک آوت. در معاملات روند ، معامله گر نوسان سعی می کند از روند مداوم قیمت یک دارایی استفاده کند. معاملات برکتی بر خلاف معاملات روند است. در معاملات Breakout ، Trader Swing سعی می کند سیگنال های نمودار را تشخیص دهد که نشان می دهد قیمت از محدوده معاملات عادی خود خارج می شود. معمولاً این مورد در صورتی است که یک خط پشتیبانی یا مقاومت بحرانی شکسته شود. متأسفانه ، با این وجود ، پیش بینی اوج و پایین حرکت یک حرکت نوسان با اطمینان کامل امکان پذیر نیست.

مزایا و اشکالات تجارت نوسان

معاملات نوسان می تواند منبع ایده آل درآمد منفعل برای معامله گران باشد ، اما بدون مزایا و مضرات آن نیست. در زیر برخی از جوانب مثبت و منفی معاملات نوسان آورده شده است.

مزایای تجارت نوسان

  1. دوستانه مبتدی: تجارت نوسان برای مبتدیان و معامله گران باتجربه مناسب است زیرا نیازی به تجزیه و تحلیل فنی شدید و شدید در زمان واقعی ندارد (بر خلاف معاملات روز).
  2. سودهای بالقوه بزرگتر: با داشتن موقعیت هایی که برای مدت زمان طولانی تری برگزار می شود ، معامله گران نوسان احتمالاً می توانند از حرکات قیمت بزرگتر (و در نتیجه سود بزرگتر) بهره مند شوند.
  3. وقت گیر کمتری: مدت زمان طولانی تر نیز به این معنی است که معامله گران نوسان می توانند زمان کمتری را برای نظارت بر موقعیت های خود صرف کنند (بر خلاف معامله گران روز).
  4. هزینه های پایین تر: معامله گران نوسان هزینه های معامله را در مقایسه با معامله گران روز کاهش می دهند زیرا آنها کمتر معاملات را باز می کنند.
  5. در معاملات نوسان کمتر سر و صدای بازار وجود دارد ، به این معنی که معاملات نوسان مستعد ابتلا به شلاق های داخلی نیست (یعنی بازه زمانی طولانی تر اجازه می دهد تا احساسات و اصول بازار را در آن قرار دهد).

اشکالاتی از تجارت نوسان

  1. شکاف های یک شبه: یک رویداد بازار غیر منتظره یا توسعه ژئوپلیتیکی می تواند فوراً بازار را معکوس کرده و سودهای جمع شده را از بین ببرد و در نتیجه خسارات بیشتری ایجاد شود ، به خصوص اگر چنین وقایع یا تحولات یک شبه اتفاق بیفتد.
  2. نوسانات قیمت کوتاه مدت: در حالی که بازرگانان نوسان قصد دارند از روند قیمت بلند مدت سود ببرند ، نوسانات قیمت کوتاه مدت هنوز هم می تواند سود آنها را تحت تأثیر قرار دهد ، در حالی که هزینه های بازپرداخت یک عامل اضافی برای در نظر گرفتن آن است.
  3. فرصت های تجاری محدود: از آنجا که بازرگانان نوسان برای مدت زمان طولانی تر مواضع خود را دارند ، ممکن است در مقایسه با معاملات روزانه فرصت های معاملاتی کمتری داشته باشد.
  4. نیاز سرمایه بالاتر: معاملات نوسان معمولاً به سرمایه بیشتری نسبت به معاملات روز نیاز دارد. و از آنجا که سرمایه شما برای مدت طولانی تری قفل شده است ، شما نمی توانید سرمایه خود را به همان اندازه آزادانه که در معاملات روزانه انجام می دهید ، بچرخانید.
  5. تصمیم گیری عاطفی: نگه داشتن مواضع برای مدت طولانی تر می تواند منجر به تصمیم گیری عاطفی شود ، زیرا ممکن است معامله گران به مواضع خود متصل شوند و هنگام سودآوری دیگر ، خروج را دشوار می کنند. راه حل های واضح: انتخاب بهترین شاخص ها برای نوسان معاملات و استفاده از ربات های تجاری خودکار.

تفاوت های کلیدی بین معاملات روز و معاملات نوسان

تجارت نوسان ، حداقل در تئوری ، تعدادی شباهت را با معاملات روز به اشتراک می گذارد. با این حال ، هر دو تفاوت معنی داری دارند. در اینجا چند مورد از این اختلافات در نظر گرفته شده است.

احتمال قرارگیری در معرض بیماری

معامله گران نوسان از آنجا که معاملات آنها برای روزها یا حتی هفته ها باز است ، در معرض خطرات سیستمی قرار می گیرند. در این دوره ، تحولات ژئوپلیتیکی و اخبار اقتصادی با تأثیر بالا می تواند به میزان قابل توجهی بر قیمت دارایی تأثیر بگذارد.

از طرف دیگر معامله گران روز بعید است که تحت تأثیر خطرات سیستمیک قرار بگیرند. معاملات آنها هرگز یک شبه باز نمی ماند و در بیشتر موارد ، معاملات فقط چند دقیقه یا ثانیه طول می کشد.

فراوانی معاملات

معامله گران روز در طی یک روز چندین معاملات ، اغلب با دارایی های متعدد را انجام می دهند. این رویکرد برای استفاده از نوسانات قیمت کوچک در طول روز طراحی شده است. برعکس ، معامله گران نوسان معمولاً یک تجارت واحد دارند که می توانند هفته ها فعال باشند.

نظارت

معاملات روز نیاز به توجه کامل شما در ساعات معاملات دارد. در اصل ، شما باید آن را به عنوان یک کار تمام وقت فکر کنید. معامله گران روز باید برای تضمین ورودی های بهینه تجارت و خروج های تجاری ، معاملات خود را در زمان واقعی رصد کنند ، که بدیهی است به استراتژی های معاملاتی آنها بستگی دارد. و به دلیل تعداد زیاد معاملات انجام شده ، بیشتر معامله گران روز تمایل به خودکار سازی معاملات خود دارند.

بازرگانان نوسان تحت فشار قرار نمی گیرند که دائماً نظارت بر معاملات خود را کنترل کنند. از آنجا که آنها موقعیت های خود را در جایی بین چند روز تا هفته نگه می دارند ، لازم نیست نگران نوسانات کوتاه مدت بازار باشند. در بیشتر موارد ، آنها به سادگی سود خود را تعیین می کنند و اهداف ضرر را متوقف می کنند و فقط گاه به گاه آنها را رصد می کنند.

حاشیه و اهرم

تفاوتهای خاصی بین تجارت حاشیه و تجارت اهرم وجود دارد و این اختلافات می تواند تأثیر بگذارد که آیا یک معامله گر تصمیم به انتخاب معاملات روز یا معاملات نوسان می کند. معامله گران روز در درجه اول نیازهای حاشیه ای کمتری دارند زیرا آنها استراتژی های معاملاتی با گردش مالی بالا را با اهرم بالا ترکیب می کنند. از طرف دیگر ، معامله گران نوسان برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض ریسک از اهرم کمتری استفاده می کنند زیرا موقعیت های آنها برای مدت طولانی باز است ، به این معنی که نیازهای حاشیه ای در معاملات نوسان بیشتر است.

کدام یک سودآورتر است: معاملات روز یا معاملات نوسان؟

هر کدام از استراتژی های معاملاتی را ترجیح می دهید ، سودآوری به مهارتهای شما در تجزیه و تحلیل اساسی و تحلیل فنی بستگی دارد.

با این حال ، می توان یک مورد را ایجاد کرد ، با این حال ، آن روز تجارت مسیری را برای کسب سود کوتاه مدت بیشتر از زمان معامله گران روز در طی یک روز انجام می دهد. و گرچه نوسانات قیمت کوچک هدف است ، اما این نوسانات می توانند و افزوده شوند.

از طرف دیگر ، از آنجا که معامله گران نوسان مواضع خود را برای مدت زمان طولانی تر باز نگه می دارند ، احتمال زیاد درآمد بیشتر از بازار وجود دارد (از این رو سود بیشتری از یک تجارت واحد).

نکته مهم دیگر: برخی از شخصیت های خاص برای برخی از استراتژی های تجاری مناسب تر هستند. معاملات روزانه یک محیط تجاری پر از آدرنالین را ارائه می دهد. از طرف دیگر ، تجارت نوسان می تواند روشمندتر و کندتر باشد.

با این حال ، این به این معنی نیست که یکی ذاتاً بهتر یا سودآورتر از دیگری است. هیچ استراتژی معاملاتی بی عیب و نقص نیست و هیچ استراتژی نمی تواند رویکردی با اندازه یک اندازه برای تجارت سودآوری ارائه دهد.

شروع به تجارت روز و تجارت نوسان

هنگام شروع معاملات روزانه و معاملات نوسانی، ابتدا باید اصول اولیه را علامت بزنید. زمین بازار را بشناسید؛بدانید که چگونه ربات های تجاری پایتون می توانند سود شما را افزایش دهند و در عین حال ریسک شما را کاهش دهند. و خودتان را بشناسید (یعنی سطح مهارت، تجربه، تخصص، تحمل ریسک و نوع شخصیت خود).

مرحله بعدی لزوماً شامل انتخاب راحت ترین پلت فرم معاملاتی برای دارایی های مورد نظر شما است. پس از انفجار FTX و همچنین افشاگری های اخیر در مورد نشت کلید API، شما می خواهید یک پلت فرم امن، مطمئن و قابل اعتماد مانند Trality را انتخاب کنید.

به طور خاص از نظر معاملات روزانه، باید خود را با تکنیک های تحلیل تکنیکال مناسب آشنا کنید. شما باید بدانید که کدام تنظیم شاخص فنی در بازه های زمانی خاص بهتر عمل می کند. معمولا معامله گران روزانه به شدت به اندیکاتورهای روند و حرکت تکیه می کنند. علاوه بر این، تنها زمانی باید تجارت را شروع کنید که استراتژی های ورود و خروج به خوبی تعریف شده باشد. شما همچنین می خواهید استراتژی های معاملاتی روزانه خود را خودکار کنید.

وقتی نوبت به معاملات نوسانی می رسد، رویکرد باید نسبتاً ساده باشد. یک بازار از قبل ایجاد شده را مشاهده کنید و سپس عقب نشینی قیمت را در چرخه های بازار کریپتو پیش بینی کنید. در اینجا، تمرکز شما باید روی نقاط قیمتی در بازار باشد که احتمال برگشت در آن بیشتر است و معاملات خود را در این محدوده قیمت باز یا بسته می‌کنید. به عنوان مثال، در یک روند صعودی، شما قصد دارید از این پایین‌ترین قیمت‌ها خرید کنید و معامله را در نوسان بالا ببندید. وقتی روند کلی نزولی است، زمانی که قیمت‌ها بالا هستند، بازار را کوتاه می‌کنید و معامله را در نوسان پایین می‌بندید.

و در نهایت، یک نکته قابل ذکر مجدد است: از هر سبک معاملاتی که استفاده می کنید، همیشه یک دستور توقف ضرر را اجرا کنید تا در صورت نوسان شدید، نزولی خود را محدود کنید. به یاد داشته باشید که بازار کریپتو همیشه دارای نوسانات غیرمنتظره ای خواهد بود که ممکن است احتمال ضرر را افزایش دهد.

افکار نهایی در مورد معاملات روزانه در مقابل معاملات سوئینگ

در این مرحله، شما باید از معاملات روزانه و معاملات نوسانی به خوبی آگاه باشید: 1) چیستی آنها، 2) تفاوت آنها، 3) مزایا و معایب مربوط به آنها، و 4) نحوه شروع معاملات روزانه و/یا نوسانی. خودتان معامله کنید

اما بیایید بگوییم که شما هنوز در مورد اینکه کدام استراتژی را باید اجرا کنید (اگر یکی از این دو) تصمیم دارید. سوالات زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا قصد تجارت تمام وقت دارید یا پاره وقت؟
  • چقدر سرمایه دارید و اهداف مالی کوتاه مدت و بلندمدت شما چیست؟
  • مشخصات ریسک شما چیست؟
  • روانشناسی تجارت شما چیست؟

در معاملات روزانه، شما باید قدرت ذهنی برای مقابله با معاملات سریع و شدید روزانه با نظارت زمان واقعی داشته باشید. با معاملات نوسانی، شما به پوست ضخیم و قدرت ذهنی نیاز دارید تا نوسانات کوتاه مدت را کنار بگذارید.

هر کدام را که انتخاب می‌کنید، همیشه قوانین طلایی سرمایه‌گذاری را به خاطر بسپارید: همیشه تحقیقات خود را انجام دهید و هرگز بیش از حدی که می‌توانید از دست بدهید، ریسک نکنید.





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: